גיליון יב

ברכות לכל ספרני היהדות באשר הם.

זהו הגיליון הראשון בעריכתי, ואני מקווה שתשבעו ממנו נחת.

בגיליון זה בחרתי להביא לידיעתכם דבר קיומם של פריטים מיוחדים "אוצרות" שנמצאו בין דפי הספרים של שתי ספריות אקדמיות: אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר-שבע). בנוסף, מצאתי לנכון לצרף את כתבתה של עדינה צור-ג'יג'י מאוניברסיטת חיפה המביאה סיפורם של ארבעה ספרים קשישים, שנזקקו לשיקום וטיפול אוהב. מי שיטרח לקרוא בסבלנות את כל שלבי השיקום המדהים שנעשה על-ידי מר אליהו ברקוביץ' מקרית ארבע, יקבל סיום נחמד בהחלט (לא להציץ !!!).

בהזדמנות זו אני מבקשת לברך את ספריית אוניברסיטת חיפה על האגף החדש והיפה, ומאחלת לכל הספריות רווחה ונוחות שתאפשר לנו להעניק שירות טוב יותר לקהלינו. לצערי, לעומת מגמה חיובית זו, אנו שומעים את הקולות מקרית שמונה על הסגירה של הספרייה הציבורית במקום. זאת לאחר שהמתנ"ס כבר נסגר, והכוונה שם היא לסגור גם את היכל התרבות. אני  מבקשת מכאן להצטרף לקריאה אל הגורמים הרלוונטיים לחזור בהם מהחלטה זו. אוי לעמנו שספריות, מתנ"סים והיכלי תרבות נסגרים בארצו.

המעוניינים בסרטים ממושב הפתיחה וממושב הסיום של כנס החוגים למחשבת ישראל שנערך לכבוד פרישתו של פרופ' זאב גריס מהמחלקה למחשבת עם ישראל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב  – מוזמנים לפנות אלי.

אנו מאחלים לפרופ' גריס עוד שנים רבות של הגות וכתיבה, ושעוד נזכה כולנו להמשיך וליהנות מהידע העצום שלו ומזכרונו הפנומנאלי.

מעל דפי גיליון מקוון זה אני שמחה גם לברך בשם אבישי אלבוים ובשמי את חברנו ד"ר דב הכהן על אישור עבודת הדוקטורט שלו בנושא:

ארון הספרים בלאדינו: מחקר ומיפוי

העבודה נכתבה בהנחיית פרופ' שמואל רפאל, במחלקה לספרות עם ישראל – המרכז לחקר הלאדינו ע"ש נעימה ויהושע סלטי – אוניברסיטת בר-אילן. ודאי ישמחו כל אוהבי הלאדינו למחקר חדש וחשוב זה. יישר כוח.

אנו מאחלים לכם ליהנות מהגיליון הנוכחי, כמו גם מהגיליונות הקודמים. נשמח מאוד לקבל תגובותיכם, דעותיכם, סיפוריכם המקצועיים והצעות להמשך.

קריאה נעימה

ד"ר רותי קלמן – ספריית ארן – אוניברסיטת בן-גוריון בנגב – עורכת שותפה ביחד עם אבישי אלבוים (ספריית הרמב"ם – בית אריאלה)

תודה לחיים לוי, יושב ראש איגוד ספרני היהדות, על הטיפול הטכני.

המעוניינים בסרטים ממושב הפתיחה וממושב הסיום של כנס החוגים למחשבת ישראל שנערך לכבוד פרישתו של פרופ' זאב גריס מהמחלקה למחשבת עם ישראל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב  – מוזמנים לפנות אלי.

חדש! פרס-כניסה תחרותי ללימודי לאדינו ותרבות יהודי ספרד

מרכז משה דוד גאון לתרבות הלאדינו באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
מכריז על
פרס-כניסה תחרותי לשנת תשע"ב בגובה שליש שכר-לימוד
לנרשמים למסלול ללימודי לאדינו ותרבות יהודי ספרד (28 נק"ז)

בחטיבה לספרויות יהודיות במחלקה לספרות עברית

לפרטים נא לפנות לגב' כנרת מזרחי בדוא"ל: gaon@bgu.ac.il
או בטלפון: 08-6428323

מתוך הספר: פואיזיאס /משה דוד גאון ; תרגם לעברית, ערך והקדים מבוא: אבנר פרץ.
מעלה אדומים : מכון מעלה אדומים, בשיתוף עם מרכז משה דוד גאון לתרבות הלאדינו, אוניברסיטת בן גוריון, תשס"ה 2004.

דבר נוסף שאנחנו שמחים להודיע עליו הוא פתיחת מפעל הביבליוגרפיה העברית לרשות הציבור הרחב בחינם על גבי שרתי הספרייה הלאומית

כתיבת תגובה